Calitatea resurselor umane
Resursele umane reprezintă principalul factor în excelenţa unei societăţi. Fără resurse umane de calitate, viziunea strategică a managementului nu valorează mai nimic. Într-un mediu economic bazat în primul rând pe cunoaştere, unde valoarea angajaţilor face oricând diferenţa, datoria esenţială a managementului este de a asigura cu maximă responsabilitate calitatea proceselor de recrutare, retenţie, motivare şi dezvoltare a resursei umane de calitate.
Nevoia de construcţie a unei identităţi profesionale globale şi apoi a unor identităţi profesionale individuale este un element esenţial pentru buna funcţionare şi dezvoltare a organizaţiei tale şi pentru a rezista unei lupte din ce în ce mai crunte cu o concurenţă care devine tot mai agresivă.
Resursele umane sunt unice în ceea ce priveşte potenţialul lor de creştere şi dezvoltare, în ceea ce îi caracterizează la nivel de valori şi convingeri sau în privinţa a ceea ce numim capacitatea lor de a-şi cunoaşte şi învinge propriile limite.
Fiecare om în parte este un cumul de mai multe trăsături, gânduri, idei, cunoştinţe şi iniţiative care, conduse spre direcţii constructive, pot atinge rezultate remarcabile.
În consecinţă, fiecare angajat trebuie tratat individual pentru a-i cunoaşte identitatea, pentru a-i descoperi punctele forte astfel încât mai apoi să ştim să le punem în valoare şi ulterior să ştim pe ce ne bazăm într-o muncă de echipă.
Economia modernă se reprezintă ca o reţea de societăţi care apar, se dezvoltă sau dispar.
În acest context, resursele umane reprezintă resursele cheie, resursele vitale care asigură supravieţuirea, dezvoltarea şi succesul competiţional al tuturor organizaţiilor. Putem spune azi că oamenii inspiraţi şi motivaţi pot iniţia comportamente dorite de manageri, în scopul experienţelor noi spre dobândirea de abilităţi manifestate în mediul de muncă. Ca manageri, putem susţine dorinţa de autoperfecţionare pentru a putea obţine mai mult potenţial şi competenţă.
Fără resursele umane care ştiu mereu ce, când şi cum trebuie făcut, îi este pur şi simplu imposibil unei organizaţii să-şi atingă obiectivele.
Investeşte în resursele umane şi formează-ţi o identitate profesională rezistentă la stres şi schimbare.
Apelează la specialişti în domeniu şi concentrează-te pe obiectivele de creştere a afacerii. Află mai multe despre management organizaţional, NLP şi business coaching!
Leave a Reply