Parteneriat pentru performanţă
(0740) XXX XXX
Servicii resurse umane în domeniul construcțiilor de terasamente şi infrastructură, Maristar COM
Proiect:

Servicii resurse umane, salarizare şi administrare de personal pentru MARISTAR COM, care activează în domeniul construcțiilor industriale și de infrastructură, la nivel naţional

Cine este clientul:

MARISTAR COM SRL

Durata lucrării

03.02.2014 - În desfășurare

Elementul de bază în domeniul de construcții industriale și de infrastructură este "construirea" resurselor umane. Construim împreună, construim încredere!

1) Consultanță şi servicii resurse umane specifice pentru relații individuale și colective de muncă;
2) Servicii de resurse umane, servicii salarizare, servicii administrare personal în domeniul construcțiilor industriale și de infrastructură;
3) Planificarea resurselor umane și organizarea turelor de muncă în conformitate cu legile în vigoare. Gestionarea timpului de lucru în șantiere de construcții;
4) Administrarea și soluționarea a peste 60 de cercetări disciplinare prealabile;
5) Trei controale ITM încheiate fără sancțiuni.

Obiectiv

       Când vine vorba de construcţii, majoritatea inspectorilor ITM se aşteaptă la muncă fără forme legale şi probleme privind înregistrarea întârziată a lucrătorilor. Încă de la începutul colaborării am avut ca obiectiv implementarea unor proceduri care să-i permită clientului să evite munca fără forme legale sau întârziere la înregistrarea personalului. 

   În colaborarea cu Sc Maristar Com Srl, specialiştii City Square Center alocaţi proiectului şi-au trasat următoarele obiective principale care să-i ofere clientului relaţii avantajoase şi stabile cu salariaţii dar şi siguranţa lucrului bine făcut:

  • Informarea clientului cu privire la legislaţia în vigoare aplicabilă domeniului construcţiilor industriale şi de infrastructură, prin comunicare permanentă cu reprezentanţii legali ai acestuia;
  • Analiza procedurilor de resurse umane implementate la nivelul clientului şi completarea sau revizuirea acestora, unde este cazul;
  • Asigurarea necesarului de personal în conformitate cu nivelul şi durata proiectelor clientului;
  • Implementarea unor practici de resurse umane potrivite clientului şi în conformitate cu prevederile legale;
  • Evitarea sancţiunilor din partea organelor de control;
  •  Servicii resurse umane pentru gestionarea timpului de lucru în condiţii de rentabilitate şi legalitate;
  • Servicii de salarizare şi calcul salarial pentru diminuarea fluctuaţiei şi creşterea nivelului de retenţie a personalului.

Provocările proiectului

  Domeniul construcţiilor industriale şi de infrastructură este unul vast, pretenţios şi provocator în ceea ce priveşte serviciile de resurse umane.
    Specialiştii City Square Center şi-au îndreptat atenţia, în principal, asupra următoarelor proceduri:

  • Organizarea turelor de muncă în concordanţă cu Legea 53/2003 – Codul Muncii, privind respectarea timpului de muncă şi a timpului de odihnă precum şi utilizarea muncii de noapte declarată şi practicată de client;
  • Servicii salarizare privind calculul salariilor incluzând sporurile pentru muncă suplimentară, munca de noapte, munca în timpul repausului săptămânal şi munca în timpul sărbătorilor legale;
  •  Servicii dreptul muncii specifice în situaţii de fluctuaţie de personal;
  • Servicii salarizare privind calculul drepturilor în regim de plată în acord;
  • Servicii resurse umane privind gestionarea timpului de lucru pe perioade de referinţă;
  • Servicii resurse umane privind întocmirea fişelor postului, de la poziţii dedicate la poziţii polivalente;
  • Comunicare cu departamentul de sănătate şi securitate în muncă pentru a ne asigura că toate riscurile au fost evaluate şi că salariaţii sunt echipaţi corespunzător funcţiilor în care sunt încadraţi.

Cum am rezolvat proiectul

    Domeniul construcţiilor industriale şi de infrastructură este caracterizat de fluctuaţia de personal cu care ne întâlnim şi de care trebuie să ţinem cont în asigurarea necesarului de personal pentru fiecare proiect al clientului.  Prin politicile desfăşurate şi acţiunile întreprinse, atât la sediul unităţii cât şi în şantier alături de cei care execută procesele de muncă efectivă, am înţeles obiectul activităţii şi am adaptat procedurile la nevoile clientului fără să încălcăm legea sau prevederile ei. 
     Serviciile de resurse umane, salarizare, administrare de personal asigurate de City Square Center includ:

  • Administrare de personal (contracte individuale de muncă, acte adiţionale, adeverinţe, decizii de încetare, fişe de post, clauze specifice domeniului de activitate al clientului, arhivare documente);
  • Administrare şi operare în HR 500/2011- Revisal, fiind direct responsabili de relaţia cu ITM-ul şi respectarea Legii 677/2001 – pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
  • Realizarea procedurilor complete de cercetare disciplinară prealabilă;
  • Implementare proceduri de resurse umane aplicabile în domeniul construcţiilor industriale şi de infrastructură;
  • Consultanţă legea 53/2003 – Codul Muncii şi alte legi adiacente:
        – Legea 76/2002 – Legea Șomajului,
        – Legea 263/2010 – Legea privind sistemul unitar de pensii publice,
        – Legea 95/2006 – Legea Sănătăţii;
  • Întocmire şi revizuire regulament de ordine internă, organigramă, stat de funcţii;
  • Servicii resurse umane privind negocierea contractului colectiv de muncă, întocmirea şi înregistrarea acestuia la ITM-ul de domiciliu al clientului;
  • Planificarea concediilor de odihnă şi organizarea turelor de muncă;
  • Calculul salariilor în concordanţă cu prevederile legale privind munca de noapte, munca suplimentară, munca pe perioada repausului săptămânal şi munca în timpul sărbătorilor legale;
  • Centralizarea orelor suplimentare şi compensarea acestora cu zile libere plătite conform Codului Muncii, în perioada condiţiilor meteo nefavorabile domeniului de contrucţii;
  • Întocmirea declaraţiilor lunare şi depunerea acestora, în numele clientului, prin împuternicire notarială;
  • Raportare lunară către client şi către serviciul financiar-contabil, a taxelor şi contribuţiilor datorate statului şi comunicarea termenelor legale în care acestea trebuie achitate;
  • Comunicare cu departamentul financiar-contabil pentru pregătirea dosarelor de recuperare sume de la FNUASS.

Rezultat

       Maristar Com Srl este în continuare clientul City Square Center în ceea ce priveşte serviciile de resurse umane, salarizare şi administrare de personal şi încă de la început ne bucurăm împreună de o colaborare benefică ambelor părţi.
    Susţinerea unor campanii de control, atât la ITM din judeţul de reşedinţă al clientului cât şi la ITM-uri din ţară, fără sancţiuni reprezintă singurul rezultat notabil, atunci când vorbim despre un client mulţumit.
   Am reuşit să implementăm în cadrul proiectului proceduri de resurse umane care să prevină munca fără forme legale.
   Obiectivele clientului au fost asimilate de specialiştii City Square Center care au implementat practici de resurse umane necontestate şi nesancţionate de organele de control.

Ce spune clientul despre proiect

 “Cei 3 ani de pateneriat, pot să spun, cu City Square Center ne-au adus extrem de multe beneficii pe termen scurt dar şi, cel mai important, pe termen lung.
Am văzut, de exemplu, cum consultanţa unui adevărat specialist în dreptul muncii îţi aduce îmbunătăţiri evidente în relaţia cu angajaţii şi cum aceeaşi consultanţă îţi oferă siguranţă în relaţia cu autorităţile.
Adevărul este că atunci când am văzut că suntem bine reprezentaţi pe această parte, am putut să ne concentrăm mai bine pe dezvoltarea afacerii. Știam şi ştiu că există o gestiune corectă a angajaţilor şi o intepretare conform prevederilor legale, astfel încât noi să ne putem vedea de ceea ce ne interesează cel mai mult, şi anume, dezvoltarea afacerii.”

Consultanții pe acest proiect

George Răuți
George Răuți
Manager proiect - Dreptul Muncii
Ce-l recomandă

“Ca specialist în dreptul muncii, poţi să ai un discurs frumos şi credibil. Când vorbim de o colaborare care se întinde peste ani, cred că faptele sunt în realitate cele care conving că merită să mergem mai departe în parteneriatul cu Maristar. Pe perioada proiectului am făcut un singur lucru şi anume ambele părţi au “construit încredere” pentru realizarea unui “parteneriat pentru performanţă”.

Comentarii

Leave a Reply

wpDiscuz