Condiții pentru magazinele on-line, pe care trebuie să le știi
Să deţii un magazin on-line poate părea un lucru uşor de realizat şi se poate transforma într-un adevărat miraj pentru orice persoană interesată. Faptul că în comerțul electronic sumele investite sunt destul de mici în comparaţie cu alte domenii pentru că nu ai neapărat nevoie de un show-room, de un depozit sau de un număr mare de angajaţi, te îndeamnă totuşi să încerci. Însă de la ideea de a începe o astfel de afacere şi până la materializarea ei este o cale lungă. Un studiu de piaţă şi un calcul cât mai real al resurselor necesare te vor ajuta în luarea deciziei de a porni investiţia sau dacă ai nevoie de o „recalculare a traseului”.
Dacă în urma analizei amănunţite a indicatorilor preconizaţi a fi obţinuţi, hotărârea de a „construi” un magazin on-line rămâne în picioare, atunci trebuie să îţi muţi atenţia şi asupra altor detalii importante, cum ar fi implicaţiile fiscale şi juridice. Este adevărat că aspectele fiscale sunt deseori greu de înţeles şi de practicat de către o persoană creativă sau care nu a avut de-a face cu acest domeniu, dar nu trebuie să disperi pentru că poţi apela la serviciile unui consultant care te poate îndruma.
Tratamentul datelor cu caracter personal în comerţul electronic
Comerţul electronic înseamnă lansarea unei comenzi de la un client prin intermediul unui cont creat pe site-ul magazinului online sau prin completarea unui formular (pentru cei ce refuză crearea contului). Ambele forme de a comanda implică furnizarea datelor personale, pe care magazinul on-line în cauză are obligaţia de a le proteja. De aceea, pentru a se asigura o bună gestionare a datelor cu caracter personal, societatea înfiinţată va trebui înregistrată la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).
Este important de ştiut că dacă magazinul tău on-line livrează comenzile folosind o firmă de curierat, nu vei fi obligat să deţii o casă de marcat aşa cum se întâmplă în cazul magazinelor obişnuite. Acest lucru este posibil pentru că societatea ta va primi banii de la firma de curierat direct în contul bancar, iar această tranzacţie nu necesită o casă de marcat. De asemenea, dacă plata se face de către client prin transfer bancar nu vei avea nevoie de casă de marcat.
Unul dintre lucrurile pe care trebuie să le ai în vedere este acela că pentru un magazin on-line codul CAEN adecvat pentru înregistrare este: cod CAEN 4791 – Comerţ cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet. Un cod CAEN ales greşit poate atrage după sine o serie de probleme atât în interiorul firmei (probleme de natură contabilă) cât mai ales în relaţia cu organele fiscale care pot sancţiona societatea pentru neconcordanţă.
Structura magazinului online trebuie să asigure:
- Facilizarea interacţiunii consumatorului cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) prin poziţionarea unui link către acest organism chiar pe prima pagină a site-ului.
- Prezentarea în mod clar, citeţ şi transparent a preţurilor produselor/serviciilor pe care le comercializează.
- Confidenţialitatea datelor cu caracter personal primite de la clienţi printr-o declaraţie vizibilă.
- Implementarea unor măsuri de securitate pentru plăţile efectuate prin mijloace electronice şi pentru datele cu caracter personal.
- Informarea clientului dacă datele sale vor fi prelucrate în scopuri publicitare şi/sau să-i permită acestuia să aleagă dacă doreşte acest lucru.
- O secţiune de „Termeni şi condiţii” care să ajute clientul să înţeleagă drepturile pe care le are şi obligațiile cărora li se supune prin acceptarea acordului cu magazinul on-line.
- Punerea la dispoziţia clientului a datelor de identificare ale societăţii ce administrează magazinul on-line şi implicit pe cele ale magazinului.
Sursa foto: pixabay
Leave a Reply