Sponsorizarea – avantaje fiscale și comerciale
Potrivit legislaţiei în vigoare, sponsorizarea presupune cedarea dreptului de folosinţă a diferitelor bunuri materiale sau a unor disponibilităţi băneşti, în favoarea unui alt beneficiar ce le va folosi în activitatea economică pe care o desfăşoară.
Avantajele fiscale ale sponsorizării
Sponsorizarea se realizează numai pe baza contractului scris încheiat între cele două părţi (sponsor şi beneficiar). Conform actualului cod fiscal, cheltuielile de sponsorizare contribuie la diminuarea impozitului pe profit în limita minimului dintre:
- 0,3% din cifra de afaceri realizată de companie;
- 20% din impozitul pe profit.
De exemplu:
Dacă avem următoarele sume: cifră de afaceri =100.000 lei şi impozit pe profit = 1.800 lei, vom calcula cele două procente:
0,3% x 100.000 = 300 lei
20% x 1.800 = 360 lei
min (300 , 360) = 300
Impozitul pe profit va putea scădea, de la valoarea de 1.800 de lei la 1.500 de lei.
Acest lucru înseamnă că, deşi sponsorizarea NU reprezintă o cheltuială deductibilă în calculul rezultatului impozabil, în cele din urmă, impozitul pe profit scade datorită sponsorizării. Iar din 2016, sponsorizarea îşi măreşte beneficiile, pentru că noul Cod fiscal măreşte procentul din cifra de afaceri, de la 0,3 la 0,5.
Aplicând schimbarea fiscală pe exemplul prezentat mai sus:
0,5% x 100.000 = 500 lei iar min (500, 360) = 360
Impozitul pe profit va putea fi diminuat cu 360 de lei în loc de 300 de lei, cum se întâmplă în prezent. De asemenea, în cazul în care într-un exerciţiu financiar firma nu a realizat profit, există posibilitatea de reportare a sumelor de reducere a impozitului pe profit pe durata a 7 ani consecutivi. Recuperarea sumelor se face în ordinea înregistrării lor. Un expert contabil vă poate explica mai amănunţit de ce ar fi indicat pentru firma dvs. să efectueze sponsorizări şi în ce proporţie. O firmă de contabilitate nu se va ocupa numai de aspectul fiscal al sponsorizării dvs. ci şi de înregistrarea în contabilitate a cheltuielilor cu sponsorizarea, după cum prevede legea în vigoare, aşa că serviciile City Square sunt soluţia problemelor dvs.
Avantajul comercial al sponsorizării
Prin contractul de sponsorizare încheiat între cele două părţi, sponsorul poate obţine direct de la beneficiarul sponsorizării anumite beneficii. Beneficiarul se poate angaja să promoveze firma sponsorului odată cu produsele sale, prin includerea în campaniile de marketing a siglei sponsorului. În cazul acesta, firma ce sponsorizează îşi asigură promovarea fără a avea costuri suplimentare.
Sponsorizarea nu trebuie confundată cu donaţia, unde donatorul renunţă la dreptul de proprietate asupra bunurilor fără ca beneficiarul donaţiei să fie obligat, în vreun fel, la folosirea lor într-un scop prestabilit. De asemenea, în cazul donaţiei, donatorul nu are beneficii comerciale sau fiscale.
Sursa foto: pixabay
Leave a Reply