Contabilitatea pentru PFA
După înfiinţarea persoanei fizice autorizate, înmatricularea ei la Registrul Comerţului şi înregistrarea la ANAF, este timpul să te concentrezi pe activitatea pentru care ai hotărât să devii antreprenor. Pentru a putea face acest lucru, trebuie să scapi de grija problemelor de contabilitate, care ţi-ar putea distrage atenţia şi ţi-ar consuma mult timp.
Ce presupune contabilitatea pentru o persoană fizică autorizată
Persoana fizică autorizată este obligată să ţină contabilitatea în partidă simplă, conform OMFP 170/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă. City Square, ca firmă de contabilitate din Bucureşti, te poate ajuta în acest sens. Experţii contabili din echipa noastră se vor ocupa de întocmirea şi/sau verificarea principalelor registre şi documente financiar-contabile impuse de către OMFP 170/2015 unei persoane fizice autorizate:
- Registrul-jurnal de încasări şi plăţi (cod formular 14-1-1/b);
- Registrul-inventar (cod formular 14-1-2/b);
- Registrul de evidenţă a salariaţilor (unde este cazul);
- Fișa mijlocului fix (cod formular 14-2-2);
- Factura;
- Aviz de însoţire a mărfii (cod 14-3-6A);
- Lista de inventariere (cod 14-3-12);
- Chitanţa (cod 14-4-1);
- Chitanţa pentru operaţiuni în valută (cod 14-4-1/a);
- Dispoziţii de plată/încasare către casierie (cod 14-4-4).
De asemenea, tot în sarcina noastră intră şi calculul corect al taxelor pe care firma ta le datorează către bugetele de stat pentru activitatea desfăşurată. Obţinerea unor taxe şi impozite corecte nu este posibilă fără o verificare asupra sumelor înscrise în documentele de intrare, respectiv ieşire (facturi, chitanţe etc.). Colaborând cu noi, vei avea întotdeauna certitudinea că în contabilitatea firmei tale nu s-au înregistrat erori ce ar putea să afecteze mai târziu activitatea desfăşurată de PFA.
City Square, în calitate de firmă de contabilitate, se va ocupa de întocmirea principalelor declaraţii pe care PFA trebuie să le depună la organele abilitate:
- Declaraţia 010 pentru stabilirea vectorului fiscal, care se întocmeşte ori de câte ori se produce vreo modificare în statutul fiscal al firmei (când PFA se transformă în plătitor/neplătitor de TVA, plătitor/neplătitor de accize etc.);
- Declaraţia 112, prin care se stabilesc contribuţiile angajaţilor (în cazul în care PFA deţine salariaţi);
- Declaraţia 200 şi Declaraţia 220 referitoare la regularizarea impozitului pe venit şi, respectiv, la impozitul pe venit plătit în avans;
- Declaraţia 300 şi Declaraţia 394 pentru PFA înregistrat în scopuri de TVA;
- Declaraţia 392 A/B prin care se stabilesc tranzacţiile efectuate cu plătitori sau neplătitori de TVA.
Registrul unic de control este un alt registru pe care PFA trebuie să-l completeze şi de care se va ocupa firma de contabilitate. În acest registru se vor nota toate controalele (financiar-fiscal, protecţia consumatorului, protecţia muncii, sanitar etc.) pe care organele de control le-au efectuat de-a lungul timpului la sediul social sau punctele de lucru ale firmei tale.
Decizia de a externaliza responsabilităţile în ceea ce priveşte contabilitatea se va dovedi mai mult decât inspirată în momentul în care vei realiza că serviciile oferite de un expert contabil din echipa City Square sunt de calitate şi te ajută să ai o afacere profitabilă. Iar în cazul în care calculul nu este punctul tău forte şi te pierzi prin multitudinea de registre şi documente, vei aprecia şi mai mult rezultatul colaborării cu firma de contabilitate din Bucureşti.
Sursa foto: pixabay
Leave a Reply